woensdag 2 oktober 2013

Omslagdoek.

Afgelopen zomer heb ik deze omslagdoek gehaakt. Het is echt een heel leuk patroon om te maken. Het ziet er heel kunstig uit, maar eigenlijk vond ik het heel eenvoudig. Wel heb ik diverse malen een stuk uit moeten halen, want je moet natuurlijk wel op blijven letten. En doordat het zo eenvoudig was, dacht ik, dat doe ik wel even. Al met al ben ik er wel een hele tijd mee bezig geweest. Nu ben ik nog aan het twijfelen of ik de laatste randen weer uit zal halen en er nog een stuk aan zal haken, waarna ik de laatste randen opnieuw ga haken. Ik vind de omslagdoek eigenlijk nog te klein om lekker helemaal in weg te kruipen. Nu hangt hij ter decoratie over een stoel, maar eigenlijk wil ik hem ook wel gewoon gebruiken. Nog even moed verzamelen.

patroon van Haken bij Saar en Mien
Nu ben ik bezig met een granny-stripe kleed. Voorlopig kan ik daar nog wel mee vooruit, want ik wil dat hij minstens 2 meter lang wordt.

De braderie waar José & ik met Label '69 hebben gestaan, viel helaas heel erg tegen. Er was te weinig bekendheid aan gegeven in de omgeving. Helaas, maar volgende keer beter! 

Geniet lekker van het heerlijke nazomerweer! Ik ga zo even lekker op de fiets naar Utrecht, moet nog wat kadootjes scoren voor een paar jarigen komende week. Maar dat is met dit weer geen straf.

Tot gauw.
Liefs, Martine

7 opmerkingen:

Yolanda zei

Wat jammer dat de braderie tegen viel..... mijn vriendinnetje had nog wel een zo´n leuk memo-kippengaas-schilderij gescoord bij jullie.... ze was er helemaal blij mee. Grtjs Yolanda

Claudia Leertouwer zei

Echt makkelijk, het ziet er moeilijk uit. Ik ben gek op haken, ga eens een kijkje nemen voor het patroon!

Anoniem zei

Wat een leuke omslagdoek, leuke frisse kleurtjes.

Groetjes Sylvia

hokje zei

Een leuke omslagdoek, maar misschien toch nog wel handig om hem iets groter te maken, want het is natuurlijk jammer om zoiets moois ongebruikt te laten... Jammer van de braderie.

Fijne avond.

Unknown zei

Hij is mooi Martine. Knap ook dat je nu zo'n groot kleed gaat haken. Ik merk dat ik liever kleine dingen doe waar je znel resultaat hebt. Maar steeds als ik iemand over een groot kleed hoor wil ik er ook graag één maken. Wie weet...!!

Groetjes,
Angelique

Unknown zei

Jammer als iets wat je maakt en zoveel tijd aan besteed niet uitvalt zoals je hoopte. En ja dan uit halen. zo snel gebeurd. Weg harde werken. Maar als je het niet doet is het niet naar je zin en gebruik je hem niet. Nog even moed verzamelen dus.
Vervelend van de braderie.
Zonde van al het werk.
Maar komt goed de volgende keer.
Groetjes Brigitte

Studio 92 designs zei

Deze omslagdoek staat ook nog op m'n to-do lijstje. Die van jou is mooi! Ik vind de kleuren geweldig. Hij 'moet' inderdaad wel lekker groot zijn om 'm lekker om je heen te kunnen slaan. Welk garen en welke naalddikte heb jij gebruikt? Ik ben er nog steeds niet over uit welk garen ik wil gebruiken.